Archive for דצמבר, 2011

בית החולים הירושלמי ביקור חולים שוב נמצא על סף סגירה

יום חמישי, דצמבר 22, 2011

בית החולים הירושלמי ביקור חולים שוב נמצא על סף סגירה. לפני כמה ימים הודיע מנהל בית חולים, משה חברוני, על התפטרותו, לאחר שקופת בית החולים התרוקנה ואין ביכולתו לשלם משכורות לעובדים.
600 עובדי בית החולים קיבלו רק 40% ממשכורת נובמבר, ואף שהמוסד ממשיך לעבוד כרגיל – לא ברור אם ישרוד בשבועות הקרובים. הנהלת ביקור חולים מבקשת מהמדינה הלוואה של 9 מיליון שקל עד סוף 2012 כדי להמשיך לפעול, או לחילופין העמדת ערבות כנגד קבלת אשראי מהבנקים.
החודשים האחרונים היו המוצלחים ביותר שידע בית החולים בשנים האחרונות. חברוני, שנכנס לתפקידו לפני ארבעה חודשים, הצליח לייצב את בית החולים ולהביא אותו לאיזון תפעולי. בין השאר, גייס ביקור חולים מרדימים במקום אלה שעזבו; הפעיל את חדרי הניתוח בתפוקה מלאה; הגדיל את מספר הלידות בבית החולים; חתם על הסכמים עם קופות החולים כללית ומאוחדת ועוד.
לדברי חברוני, עם כניסתו לתפקיד היה הגירעון של בית החולים 18 מיליון שקל, אך דרך תוכנית הבראה חמש-שנתית צומצם הגירעון לכ-13 מיליון שקל בסוף השנה, עם צפי לרווח של 3 מיליון שקל בסוף 2012. בשלושת החודשים האחרונים בית החולים נמצא באיזון תפעולי – אך אין בקופה די כסף כדי לשלם משכורות לעובדים.

לקריאת הכתבה המלאה בעיתון דה מרקר לחצו כאן


This is a blog At.CorKy.Net